Dzień Muzeów
Czy wiecie, że dziś obchodzimy #DzieńMuzeów? Ustanowiony został w 1977 roku przez UNESCO*. A może już świętowaliście ten dzień? W Warszawie, mimo wciąż obowiązujących obostrzeń i limitów osób, odbyła się tradycyjna weekendowa #NocMuzeów. Uzbrojone w maseczki tłumy ruszyły na podbój muzeów i galerii, by nadrobić wystawowe zaległości i przypomnieć sobie swoje ulubione kulturalne miejsca. Wiedzieliście, że muzea w XXI wieku przeżywają prawdziwy boom popularności? Darmowe dni wstępu oznaczają długie kolejki, a na wizytę w tych najbardziej znanych trzeba się zapisywać kilka miesięcy wcześniej. Jak wygląda to w Polsce? Wcale nie mniej imponująco :) „W Polsce frekwencja w muzeach wzrosła w ciągu ostatniej dekady o 200 proc. (do 30 mln). Dla porównania, w tym samym czasie liczba widzów w kinach (co tak hucznie odtrąbiono) wzrosła o 75 proc. Rośnie też liczba muzeów. W Polsce działa ich ok. 750, a licząc wraz z autonomicznymi oddziałami – ponad 1300.”** – a to dane sprzed 6 lat. Dziś fanów sztuki, historii, techniki na pewno jeszcze przybyło. Oferta współczesnych muzeów i galerii powstaje z myślą także o dzieciach i młodzieży. Powstają całe fascynujące wystawy dla najmłodszych, ścieżki tematyczne, które zainteresują osoby nastoletnie, a także muzea online, idealne na czas pandemii oraz dla każdego, kto marzy np. o odwiedzeniu znanej galerii za oceanem. Macie swoje ulubione muzeum? Ukochaną salę w galerii? A może dopiero planujecie wizytę w swoim wymarzonym muzeum? #TPD #TowarzystwoPrzyjaciółDzieci #sztuka #nauka #dzieci #nonprofit #OPP #NGO * UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation) – Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Oświaty, Nauki i Kultury ** „Współczesne muzea, czyli ofiary nieoczekiwanej popularności”, Polityka 17.2015 (3006) z dnia 21.04.2015; Kultura; s. 92 Oryginalny tytuł tekstu: „Spóźnieni przodem”
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.