Powrót do szkoły budzi w uczniach lęk
Powrót do szkoły budzi w uczniach lęk Dużo się mówi o tym, jak wyczekany przez uczniów był powrót do stacjonarnej szkoły. I rzeczywiście, większość dzieci przyjęła go z radością. Jednak nie wszystkie. Dlaczego? U części uczniów informacja o powrocie do stacjonarnych zajęć szkolnych wywołała lęk. Pytani o to, czego się boją, wskazują na obawy przed surowym ocenianiem ich zdobytej podczas nauki zdalnej wiedzy, której nie czują się pewni. Poluzowały się także lub rozpadły ich rówieśnicze relacje, lęk związany jest więc z odczuciem nie tyle powrotu, co konieczności odnalezienia się w środowisku w dużej mierze nowym. Polecamy dziś dwa materiały, ukazujące powyższe problemy niejako z dwóch perspektyw. Pierwszy z nich to zapis spotkania spotkania „Restart – miękki powrót do szkoły”, organizowanego przez Fundację Citi Handlowy im. L. Kronenberga w ramach projektu „CyberMocn@Szkoła”. Wziął w niej udział Wojciech Ronatowicz, ekspert związany z TPD projektem „#CYFROLATKI – profilaktyka cyberprzemocy, hejtu i mowy nienawiści”, pedagog, edukator seksualny i specjalista ds. bezpieczeństwa dzieci w sieci. Wojciech opowiada w nim o swoim nauczycielskim doświadczeniu z nauką zdalną i problemach z jej zakończeniem, jakie pojawiły się wśród jego uczniów należących do różnych grup wiekowych. Od Wojtka otrzymujemy także garść rekomendacji na najbliższe niełatwe tygodnie. https://www.youtube.com/watch?v=BsQZy4svA1A Drugi proponowany przez nas materiał to infografika, której autorką jest Kasia Krogulec (https://kasiakrogulec.pl). Grafika powstała we współpracy z Fundacja Szkoła z Klasą i Nastoletni Azyl. #TPD #TowarzystwoPrzyjaciółDzieci #dzieci #dziecko #szkoła #nauka #nonprofit #OPP #NGO
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy